zaterdag 21 januari 2012

Rose...flatware



Woensdag arriveerde mijn pakje van  Johanna
met de rozen 'flatware'....

***
Wednesday arived my parcel from Johanna, with the rose flatware...

1 room en 3 jam lepels..
Zien jullie, dat de 2 rechtse 'lepels' in de vorm van een rozenblaadje hebben?

***

1cream and 3 marmelade spoons 
You see ?, the two on the right..they have 'spoons' as a rose petal...
Prachtige roosjes aan de bovenkantjes...
allemaal verschillend.
***
Beautiful roses on the top edges ...
all different.
Nog een pracht van een setje met vorkjes,theelepetjes,
ook weer een  roomlepel en een suikerschep  en een gebakschep...

***

Another beauty of a set of forks, tea spoons,
also a cream spoon and a sugar spoon,  and a pastry scoop...


Zit nog in van die mooie vintage doosjes...
***
All in beautifull vintage boxes...


En nog een ander mooi doosje met andere roosjes 'flatware'
***
And  another vintage box with rose flatware...

'Flatware'  heb ik nu genoeg...

***
Flatware I have enough...

De foto's zijn niet allemaal even goed, duidelijk of mooi,
maar het was zulk een .......weer, het moest even snel...

En voor de gissers..
nee, het wordt géén High Tea...
al zou je dat wel denken door het serviesgoed en het bestek :)

En dit.......zijn mijn logé's voor het komende jaar....



16 opmerkingen:

  1. Geweldige post. Ik hou van roosjes, in alle kleuren, maten en materialen.
    Je hebt er echt een schat bij.
    Wat heb je ze mooi gefotografeerd!
    De doosjes zijn ook prachtig, lekker nostalgisch.
    Fijne zondag.
    Lieve groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie lepeltjes en andere hoe noem je ze ook al weer flatware?
    wow! ik wordt nu toch nieuwsgierig hoor
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldig wat een mooie lepeltjes,zier er prachtig uit,dat is zeker genieten.

    fijne zondag
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige lepeltjes, wel erg bijzonder! En wat een mooie groene logé's voor het komende jaar!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg al die rozenlepeltjes, ook echt iets voor mij!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig is dit! Nooit van de naam 'flatware' gehoord maar ik ben vanaf nu fan ;-) Ongelooflijk wat voor moois er allemaal op deze wereld is. Dankje om er ons van mee te laten genieten en daar zelfs het.....weer voor te trotseren. Ik zie je al gaan met je flatware onder de arm de tuin in ;-) Het levert in elk geval prachtige beelden op en jouw tuin ligt er precies niet zo verzopen bij als de onze ;-) Jaja, toch weer, na de superdroge zomer én herfst had ik gedacht dat de tuin voorgoed in een rots veranderd was maar neen, nu hebben we toch weer ons moeras ;-)
    Groetjes en fijne zondag,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dear Marian,
    It makes me happy that you like your new rozen bestek. You made beautiful photos. Flatware is the American word for cutlery. But because this bestek is not able to cut, I like flatware more. LOL
    Wish you a wonderful weekend,
    Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marian,

    Wat er toch allemaal op*stapel staat bij jullie......????
    ja stapels héél mooi en verschillend rozenserviesgoed dat zag ik al voorbij komen,(kon alleen niet reageren:-() en dan nou weer van dit prachtige rozenbestek....

    Het zal niet meevallen om aan een groot mes te komen met rozen heft,maar dan kunnen echte rozen en mooi lint ook een romantische bijdrage leveren....

    Er lopen ''wat'' beelden door mijn fantasie.......en ik ga maar alvast eens duimen voor stralend weer op de dag over 'n maandje of vier....

    Zie ik daar nou 2 passieflora logé's.....hoop dat ze lange ranken krijgen want daar kan je een prachtige boog van maken;-)

    Fijne zondag!!!
    Lieve groeten!!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ohh wat zijn ze lief met die schattige roosjes en blaadjes!!

    fijne zondag en veel plezier met of van je logé's!

    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie spulletjes. Mooie roosjes hoor!

    Fijne dag! Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zoo wat prachtig zeg en het doosje,super,ben er verliefd op,fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie post en wat een prachtig bestek zeg!
    Vind de taartschep vooral erg mooi.

    Fijne Zondag,
    liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige lepeltjes, vorkjes, taartschep, jamlepeltjes en roomlepeltjes heb je nu... geweldig zo´n verzameling. Ik brand nu wel van nieuwsgierigheid hoor. Wat ga je doen?
    En die planten, je logees... Ik heb er zo eentje in de kamer staan, al bijna een jaar en nu ineens gaat-ie helemaal kapot. Alle bladeren geel en dan vallen ze af, er blijft niets meer van over. De plant staat op een niet zo heel lichte plek, krijgt matig water zoals op het kaartje staan en was toen we hem kochten al net zo hoog als ik lang ben, ongeveer 170 cm dus... Heb jij tips voor me?
    Ik wens je in ieder geval een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wacht even, wordt het soms een koffiehoekje in een tuincentrum? Ach, ik raad ook maar wat...
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het bestek is echt sprookjesachtig mooi! Volgens mij gebruiken elfjes dit :) Echt heel mooi!

    Ik hoop dat de logé´s lief voor je zijn en mooi willen blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. OHHH , wat vind ik dit allemaal mooi !
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen